Regulamin
ZASADY OGÓLNE PRZWOZÓW PASAŻERSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ PTT "MIDAS" w WAŁBRZYCHU
- Dokumentem uprawniającym do przejazdu jest ważny bilet pasażerski "przewoźnika", zwany dalej biletem
- Bilet traci ważność w przypadku jego niewykorzystania (niestawienia się pasażera w określonym czasie w miejscu odjazdu).
- Bilet "OPEN" jest ważny 6 miesięcy od daty wyjazdu.
- Cena biletu określona jest według obowiązującego w dniu wystawienia biletu, cennika.
- Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu jednej sztuki bagażu, którego waga nie może przekroczyć łącznie 20kg, oraz każda sztuka bagażu nie może być większa niż wymiary standardowe określone sumą: długość + wysokość + szerokość = max. 160 cm. Dodatkowy bagaż może zostać zabrany tylko w przypadku wolnych miejsc za dodatkową opłatą w wys. 30zł za każde 10kg.
- Pasażer ma również prawo do przewozu bagażu podręcznego o masie do 5kg.
- Zabrania się przewozu w bagażu i przy sobie materiałów i przedmiotów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać możliwość wyrządzenia szkody innym podróżnym lub "przewoźnikowi" oraz narażać podróżnych na niewygody.
- Zmianę daty wyjazdu można dokonać nie później niż 7 dni przed wyjazdem. W przypadku zmiany w terminie krótszym niż 7 dni będzie pobierana opłata manipulacyjna w wys. 10% zastosowanej taryfy.
- Przy zwrocie biletu agencja dokonuje następujących potrąceń od ceny taryfowej biletu:
- 10% ceny niewykorzystanego biletu, jeśli został zwrócony wcześniej, niż na 31 dni przed datą odjazdu;
- 25% ceny niewykorzystanego biletu, jeśli został zwrócony między 15 a 30 dniem przed datą wyjazdu;
- 50% ceny niewykorzystanego biletu, jeśli został zwrócony między 14 a 3 dniem przed datą wyjazdu;
- całą kwotę wpłaconą przez podróżnego, jeśli został zwrócony później niż na 3 dni przed datą wyjazdu.
- W przypadku rezygnacji klienta z przejazdu powrotnego nie przysługują żadne zwroty.
- Prawo do zwrotu wygasa w terminie jednego miesiąca.
- Prawo zwrotu wygasa w terminie jednego miesiąca od daty upływu ważnego biletu.
- Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w samochodzie lub żądać opuszczenia pojazdu w przypadku gdy pasażer:
- nie przestrzega warunków umowy o przewóz
- znajduje się w stanie nietrzeźwym lub stanie wskazującym na chorobę zakaźną;
- zachowuje się w sposób uciążliwy dla pozostałych pasażerów.
- Przewoźnik ma prawo do pozostawienia na trasie pasażera, jeśli nie stosuje się do przepisów celno-dewizowych.
- Przewoźnik nie odpowiada za szkody polegające na utracie lub zniszczeniu gotówki, biżuterii, papierów wartościowych, wszelkiego rodzaju dokumentów oraz innych cennych przedmiotów.
- Przewoźnik nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności za szkody spowodowane opóźnieniem z przyczyn administracyjnych lub w wyniku działania siły wyższej.
- Przewoźnik nie odpowiada za odwołania kursów pojazdów spowodowane zamknięciem granic, awarią samochodu, brakiem wymaganego minimum uczestników.
- Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia wynikłe z przyczyn obiektywnych: postój na granicy, "korki", warunki atmosferyczne.
- Przewoźnik nie odpowiada za pozostawiony bagaż.
- Część biletu OPEN nie podlega zwrotowi.
- Nie wolno przekazywać biletu innej osobie, bilet jest imienny.
- Bilet OPEN nie obowiązuję w terminie 15.12 - 10.01.
- Rezerwacji należy dokonywać bezpośrednio w biurze MIDAS, rezerwacje zrobione u kierowcy są nieważne.
- Obowiązuje całkowity zakaz przewozu zwierząt.